A companion to contemporary art - за времето за себе си в необятния свят на изкуството

The Lovers I, 1928 by René Magritte
Като пълен лаик миналата есен се впуснах в един курс по съвременно изкуство, който съвсем ме отвя и повлече в необятния свят на изкуството. Завърши с пижамено парти - като един сън, от който се събуждаш съвсем нов или не съвсем друг, или съвсем себе си.

Не бях чувала за Нада Нешева и курса ѝ по съвременно изкуство, но близо година от неговото начало, не спирам да повтарям колко много си заслужава и колко ценно е времето, в което опознаваш себе си, търсиш знания и, честичко, оставаш абсолютно зашеметен, отнесен и притихнал от възхищение.

Edvard Munch, The kiss
Винаги адски много съм обичала да обикалям музеи и галерии, да разглеждам дори сама и да се гмуркам в картини, фотографии, скулптури. Никога не съм знаела, само съм чувствала. Но сега се чувствам още по-уютно и още по-влюбена в този свят. Самият факт, че пиша тук в една голяма творческа криза (да, отново) показва колко голямо значение има за мен това събитие. И колко важно за мен е да го откриват точните хора.

Със сигурност мога да кажа без преувеличение, че курсът е едно от най-смислените неща, които съм правила за себе си и, да, заслужаваше си ходенето след работа и посвещаването на тези 2-3 часа за мен и курса, прибирането по тъмно в дъжд и сняг, усещането колко много не знам и че не съм достойна.

За всеки път, в който трескаво записвах в тефтера си информацията, която толкова исках да запомня, да преживея, да осъзная. За всяко произведение, което сънувах след това. За философските разговори и значението на изкуството в живота ни въобще. И за стихотворенията, които се обаждаха, събудени от любопитството към света. Благодаря, Нада, а всички вие, на които това предстои - завиждам ви благородно.

На курса ще имате възможност да научите за онзи миг, който няма да остане, но някой се опитва да улови, кога грешките са с цел и как медията се бунтува и говори, какво предизвиква промените в изкуството, в начините, по които го възприемаме и търсим, какъв е артистичният език на революциите, в какво искат да вярваме артистите и какво се случва, когато останем съвсем сами пред картината...

За записване на адрес artcontemporary21@gmail.com или на страницата на курса A companion to contemporary art/.

Програмата можете да откриете тук: Наръчник по съвременно изкуство

Christo and Jeanne-Claude
Wrapped Trees, Fondation Beyeler and Berower Park, Riehen, Switzerland, 1997-98
Photo: Wolfgang Volz



Коментари